Skolens økonomi baseres på statslige tilskud samt forældrebetaling.
Skolepengenes størrelse fastsættes hvert år af generalforsamlingen i april måned og vil være gældende for førstkommende skoleår.
Der betales for skole og Klub i 11 måneder, da juli måned er betalingsfri. For Midterklub betales i 12 måneder. Betalingen forfalder til betaling forud senest den 5. i måneden.
Betalingen skal ske via den af skolen etablerede PBS-betalingsservice.
Der betales kun indskud for 1. barn. Indskud er en forudsætning for at starte på skolen og skal være betalt inden elevens skolestart. Når Kontoret har modtaget jeres udfyldte/underskrevne indmeldelsesblanket, vil der blive fremsendt FI-kort til indbetaling af indskuddet.
Det betalte indskud tilbagebetales ved sidste barns afgang eller ved udmeldelse. Udbetaling af indskud er afhængig af, om der er skolepengerestancer og at alle skolebøger m.v. er afleveret til skolen. Evt. restance samt manglende aflevering af materialer vil forlods blive fratrukket indskud før udbetaling.
Ved frafald før skolestart refunderes indskud ikke. Se endvidere skolens betalingsvedtægt nedenfor.
Lejrskolerne er som udgangspunkt betalt af skolen. Der opkræves dog madpenge.
Rafteturen i 6. klasse skal eleverne selv spare op til.
Der kan gennem skolen ansøges om tilskud til skolepenge fra den statslige pulje og skolens egen pulje. Der søges for et skoleår ad gangen - ansøgningsmateriale bliver lagt op på skolens Intra i april/maj måned og skal indsendes til skolens kontor primo juni hvert år.
— BESTYRELSEN
Humlebæk, den 10. september 2020
Der vil ved nyindmeldelse altid blive udsendt girokort på den første måneds skolepengebetaling. Af dette girokort vil samtlige oplysninger til tilmelding til Betalingsservice fremgå.
Udmeldelse af et barn skal ske skriftligt til skolen på humlebaek@lilleskoler.dk med tre måneders varsel til den 1. i en måned. Ved udmeldelse betales skolepenge løbende måned + 3 måneder.